tisdag 5 maj 2009

Dansgalningen som blev lite bakåtvänd på slutet

I Lördags var det dags för den årliga festen i Nälden alltså dansgalan. Jag var lite tveksam under dagen huruvida jag skulle medverka i denna tillställning, detta pga min sviktande hälsa och frekvent återkommande snorattacker. Helt enkelt var det en helt vanlig förkylning som höll på att grusa vad som senare skulle visa sig bli en av dom roligaste kvällarna på mycket, mycket länge. Jag höll en låg profil hela dagen och varje gång Sandra frågade om jag bestämt mig om kvällen svarade jag lite mystiskt och kryptiskt "jag vet som int" men inuti mig själv och i mina tankar tog jag beslutet tidigt. Måste tyvärr erkänna att jag fick en kick av självbekräftelse varje gång Sandra frågade om jag bestämt mig utan att få ett tydligt svar, känslan av att vara omtyckt, efterlängtad och viktig var anledningen till min bekräftelsemjölkning. Sen var ju Krille hemma över helgen tillsammans med en trevlig kille med namn David och jag kände att jag inte kunde hoppa över dansen trots min ömmande hals och mina störiga hostningar. Förfesten var hos Christelle i hennes lilla torp med ett gäng trevliga människor. Väl inne på lokalen var succen ett faktum och de glada hälsningarna avlöste varandra i takt till Jannez träffsäkra danshits. Allmännt gemytligt är uttrycket för kvällen och givetvis tog jag rätt beslut som valde att åka trots att jag inte direkt blev friskare av det, inte sjukare heller tror jag. Jag vill be om ursäkt till Johan Eriksson som jag i mitt danseuforiska tillstånd misstog för Offerdals nya centertank Rikard Eriksen, jag skyller inte ifrån mig (vilket jag gör) men dom är förbannat lika varandra. Denna personlighetsförväxling och för övrigt mycket tragiska eskapad ledde till ångest dagen efter och jag ser Johans oskyldiga, samtidigt smått panikartade och förvirrade ögon framför mig när jag slänger upp högernäven i luften och säger "tjena Ricky! läget? haru smällt torsken mot Sveg än" Det gör ont att veta att Johan även var chaufför denna afton och troligtvis inte har glömt bort detta konsiga möte. Nog om det, jag är nu inne på mina andra förkylningsvecka och fortfarande inte aktuell för träning vilket gör att jag blöder och brinner inombords. Jag börjar få panik och känner hur allt snurrar! Jag måste spela fotboll helt enkelt!

!D NEGAD ÅP NE ATKATNOK .ANRANNARG AGIVE MOD AIV SADLIB AKS DNUBRÖF TTE .ERALVIVT HCO MUREDIT AVELREVÖ AKS GNINNAS ANNED !HCSATSUM NE MOS NAM NE REDYRP TEGNI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar